jueves, 15 de octubre de 2009

A entrega do “Tiruriru” aos integrantes de “Xóvenes do Pobo” nos xornais

     Nos días seguintes á súa celebración, os principais xornais que se distribúen na nosa localidade, fanse eco do festival folclórico organizado pola Agrupación de Danzas Gremiais de Betanzos "Xóvenes do Pobo" con motivo do San Miguel, destacando a homenaxe e recoñecemento realizado a este grupo por “Amigos do Casco Histórico”, o que se concretou na entrega ao seu fundador Antonio Pena dun xogo do Tiruriru enmarcado, que como sabedes é un deseño de Luis Galán inspirado na Danza de Mariñeiros.

linea

O xornal "El Ideal Gallego" o recolle na súa edición do xoves 15 de outubro de 2009 nunha reportaxe de Lucía Tenreiro

 

La unión y la camaradería, frente a las tentaciones del terrible “gamachiño”

REPORTAJE DE LUCÍA TENREIRO

    Xóvenes do Pobo, valedores de las danzas gremiales de Mariñeiros y Labradores, ya tiene su “Xogo do Tiruriru”. La iniciativa, de la que son verdaderos y meritorios protagonistas, parte de la Asociación de Amigos del Casco Histórico de Betanzos, cuyos directivos vieron en la coreografía el “espíritu” de su grupo. “Os danzantes deixan de lado as súas diferenzas e se unen para loitar contra o mal”, señalan desde el colectivo que, coincidiendo con la celebración de la Festividad de San Miguel, patrón de los “mareantes”, se acercaron hasta A Mariña, frente al centro cultural del Matadero, para rendirles homenaje y para compartir con ellos un objetivo común: mantener vivos la tradición y el patrimonio.

     David Martínez Máquez, vicepresidente de Amigos do Casco Histórico, fue el encargado de entregarle personalmente a Antonio Pena, como cabeza visible de Xóvenes de Pobo, un “Xogo Tiruriru”, una idea y un diseño del polifacético artista betanceiro Luis Galán, enmarcado en verde y varias reproducciones, más pequeñas, para cada uno de los chicos.

Recorte do xornal "El Ideal Gallego" correspondete ao 15 de outubro de 2009

Singularidad > La Danza de Mariñeiros o Mareantes, también conocida como “Danza dos Arcos”, es una de las singularidades de las celebraciones betanceiras y uno de sus símbolos internacionales.

     El baile, documentado a finales del siglo XV, personifica la lucha entre el bien y el mal en el espacio de la actividad marítimo-pesquera de A Ribeira, donde surge, ligado al templo de O Azougue y a la imagen de San Miguel Arcángel.

     El guía, con una espada, y el contraguía, con un mazo, al frente de sendos “barcos”, enlazan sus armas con los arcos de colores (rojo, blanco y azul) que portan el resto de danzantes, que realizan movimientos serpenteantes.

     El grupo lo completa el “gamachiño”, un diablo que trata de tentar a todos, pero que acabará vencido por la unión de guía y contraguía, y sus marineros. “Tiruriru, tiruriru, tiruri...”. La melodía, como el mensaje, es pegadizo.

El Ideal Gallego, jueves 15 de octubre de 2009
linea
O xornal “La Opinión” tamén o recolle na súa edición do xoves 15 de outubro de 2009

Recorte do xornal "La Opinión" correspondente ao 15 de outubro de 2009

linea

 
Recorte do xornal "La Voz de Galicia" correspondente ao mércores día 14 de outubro de 2009



O xornal "La Voz de Galicia" tamén o recolleu na súa edición do mércores día 14 de outubro de 2009

Sexa vostede o primeiro en comentar

Publicar un comentario